چند قطعه و پاراگراف عاشقانه :

خرید بک لینک
 نگرش کمي مديريت:علم مديريتمديريت عملياتيسيستمهاي اطلاعاتي مديريتنگرش سيستمي:اين نگرش تقريبا از سال 1960 به بعد در مديريت مرسوم شد . طرفداران اين نظريه معتقدند که نگرش سيستمي بهترين طريق براي وحدت بخشيدن مفاهيم و نظريههاي مديريت و دستيابي به نظريهاي جامع است.عناصر کليدي در نگرش سيستمي:تعريف سيستمسيستمهاي فرعيسيستمهاي باز و بستهمرز سيستمهمافزاييجريانبازخوردتعريف سيستم:مجموعه اي از اجزاست که با ارتباط و پيوند متقابل يک کل واحد را تشکيل ميدهند و نقش معيني ايفا ميکنند.سيستمهاي فرعي:اجزايي که کل سيستم را ميسازند سيستمهاي فرعي مينامند.سيستمهاي باز و بسته:سيستمي که با محيط اطراف خود کنش متقابل داشته باشد سيستم باز ناميده ميشود. سيستمي که با محيط اطراف خود کنش متقابل نداشته باشد سيستم بسته ناميده ميشود.مرز سيستم:                هر سيستمي مرزي دارد که آن را از محيط اطرافش جدا ميکند.بازخور:                کليد نظارت سيستم است و براي حفظ تعادل پويايی سيستم ضروري است.همافزايي:                يعني اينکه هر مجموعه ؛ بزرگتر از اجزاي تشکيل دهنده آن است.نگرش اقتضايي(نگرش موقعيتي)اساس نگرش اقتضايي بر اين استوار است که يک الگوي مديريت براي همه موقعيتها به عنوان بهترين راه وجود ندارد. متغيرهاي اقتضايي:                           چند قطعه و پاراگراف عاشقانه :...

ما را در سایت چند قطعه و پاراگراف عاشقانه : دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 107 تاريخ: پنجشنبه 16 تير 1401 ساعت: 15:25

سال ها پیش در یکی از کتاب های پائولو کوئیلو تمثیل جالبی خواندم که همیشه در ذهن من هست. او می گفت که ما آدم ها در یک صف طولانی پشت سر هم داریم راه می رویم. و هر کدام از ما آدم ها دو تا سبد با خودمون داریم که با یک چوب که بر روی دوشمان است آن ها را با خود حمل می کنیم. یکی جلومون آویزونه، یکی رو پشتمون آویزون کردیم. نکات مثبت و خوبی هامون رو میندازیم تو سبد جلویی، عیب هامون رو تو سبد پشتی. وقتی توی مسیر داریم راه میریم، فقط خوبی های خودمون رو می بینیم و عیبهای تمام نفرات جلویی مون رو همیشه جلوی چشم مون داریم. ولی هرگز عیب های خودمون رو نمی بینیم!عموما" بايد گفت : « ما آدم ها خطاهای دیگران را سریعتر و راحت تر از خطاهای خودمان می بینیم. گرایش به این باور که ما کمتر از دیگران دچارخطا می شویم را خطــای نقطه کور (Blind Spot Bias) می گویند. وقتی نمی توانیم خطاهای خود را ببینیم ، ممکن است قضاوتها و رفتارهای ما آسیب زا بوده و اثرات منفی به دنبال داشته باشد» .و نتایج تحقیقات بر روی ۶۰۰ شهروند آمریکایی نشان می دهد :85 درصد افراد خود را کمتر از میانگین جامعه در معرض خطا می دیدند! حتی بعد از آنکه خطای نقطه کور برای افراد خاطی تشریح می شود، مقاومت در برابر پذیرش خطا از طرف آنها بیشتر می شود! و افراد بیش از آنکه به نصیحت ها گوش بدهند، در نقش والد قرار گرفته و نصیحت نیز می کنند!و اما نقطه کور رهبران سازمان ها :اغلب مدیران فکر می کنند تصمیم هایی که خودشان می گیرند، عاقلانه تر از تصمیم های دیگران است!همچنین اغلب آنها، دیدن خطاهای دیگران را دوست دارند و کشف آن خطاها را ناشی از هوش و ذکاوت خودشان می دانند! و غافل از آنند که خودشان هم برای بقیه جزو دیگرانند!و این در حالی است که اگر یک رهبر و چند قطعه و پاراگراف عاشقانه :...

ما را در سایت چند قطعه و پاراگراف عاشقانه : دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 106 تاريخ: پنجشنبه 16 تير 1401 ساعت: 15:25

صفحه بندی